Handelsbetingelser hos reshoppit.dk

Leje af stand

Du booker og betaler en stand på vores hjemmeside www.reshoppit.dk . Betalt standleje refunderes ikke. Lejen sker på dagsbasis, minimum én uge og op til 12 uger ad gangen. En uge er 7 dage. Starter du f.eks. mandag, sætter du op mandag og tager ned søndag. Det mest almindelige er en lejeperiode på 4-8 uger.

Betalingsformer

Til onlinebooking tager vi imod alle typer VISA og MasterCard. I butikken tager vi imod kontanter, Dankort, VISA, MasterCard og MobilePay.

Erhverv

Hvis du driver erhverv via standen, er selskabet selv ansvarlig for at indberette korrekte oplysninger til SKAT.

Pris og kommission

Priser er efter gældende prisliste på hjemmesiden inklusiv moms, herunder også en kommissionsprocent på 19% i Odense, Svendborg, Vejle, Horsens, Herning, Randers, Esbjerg og Aarhus, som automatisk fratrækkes opgørelsen inden fortjenesten udbetales til dig. Forudsat at du sælger dine private ting, betaler du ikke moms og skat af dit salg. Vi tager forbehold for mindre prisreguleringer på standleje og kommission grundet udefra kommende prisstigninger.

Orden og opfyldning på din stand

For at du sælger bedst muligt, bør din stand være overskuelig og ryddelig, hvilket du selv er ansvarlig for. Du er velkommen til at fylde op med nye varer i hele din lejeperiode. Derfor ser vi også gerne, at du besøger din stand mindst 1 gang om ugen.

Overfyld IKKE standen. Der skal være plads til at ”bladre” i tøjet på bøjlestangen, så hæng ikke tøjet for tæt. Der er plads til max. 30 bøjler på en tøjstand, 15 bøjler på en hyldestand og 20 bøjler på et tøjstativ. Der må IKKE være tøj på hylderne. AlT tøj skal hænge på bøjler.

For det mest optimale salg samt en ren og overskuelig stand anbefales det IKKE at have varer liggende/stående på bundhylderne af standen. Samtidig skal der være god plads mellem tingene på de øverste hylder. Varerne her på må ikke være større end hylden og have en max højde på 40 cm., så kunderne kan få et overblik.

Hvis vi vurdere, at du overfylder din stand eller ikke rydder op efter to påmindelser, forebeholder vi os retten til at opkræve 200kr. for at fjerne varerne.

Farvekoordiner gerne dine ting – dette skaber et lækkert overblik og fanger kundernes opmærksomhed. Sæt kurve eller kasser op til småting, så standen bliver nem at overskue for køberne. Husk, at du ikke må påklistre sedler el. andet på kurvene, og at alle tingene stadig skal være mærket op. Hvis du oplever, at det roder, ting ligger på gulvet eller andet, må du meget gerne enten selv rydde det op, eller gøre personalet i butikken opmærksom på det.

Ejendomsret

Sælger er alene ansvarlig for at have uindskrænket ejendomsret og ret til at sælge varerne på standen. Følgende varer er IKKE tilladt at sælge i vores butikker:

Kopivarer f.eks. tasker, punge, ure, solbriller eller brændte DVD’er.

Du skal kunne fremvise bevis på eksklusive varers ægthed. Såfremt der forekommer tvivl, er det din pligt som sælger at kunne fremvise ægthedsbevis eller købsattest til butikkens personale, så vi kan verificere det for kunden. Hvis der forekommer tvivl efter køb, og du som sælger ikke kan fremvise bevis på ægthed, har kunden ret til at returnere varen på standlejers bekostning.

Sikkerhedskompromitterende varer såsom tobak, alkohol, fødevarer, våben, fyrværkeri, hårde hvidevarer, pornografisk materiale, eller andet som personalet måtte vurdere upassende. Skarpe genstande som knive må ikke ligge fremme på standen, men skal låses inde i vores glasskabe.

Overtrædelse vil medføre bortskaffelse af disse varer og effekter uden varsel. Det er ikke tilladt at lægge visitkort eller anden markedsføring på standene. Personalet har desuden ret til at afvise eller bortskaffe varer, som vurderes skadelige for butikkens standard, som f.eks. defekte, beskidte (snavsede), ildelugtende eller uhygiejniske varer. Er varer af denne standard solgt, har købende kunder ret til at returnere varerne på standlejers bekostning.

Rabat på stand

Du har mulighed for at sætte rabat på hele din stand. Du kan enten anmode om rabat på Mit reshoppit eller spørge personalet om hjælp hertil. Rabatten fratrækkes automatisk i vores kassesystem, og prismærkerne skal derfor ikke skiftes ud. Rabatskilte til at sætte på standen udleveres af personalet, og man kan vælge mellem 25%, 50% og 75% rabat.

Husk at rabatten gælder ALLE varer, du har oprettet på Mitreshoppit, så vær opmærksom på evt. varer i glasskabet.

Varesikring

I reshoppit.dk gør vi alt for at sikre dine varer bedst muligt. Vi har videoovervågning, opmærksomt personale og forskellige alarmtyper til rådighed, så du kan sikre dine varer bedst muligt. Vi har alarmer til både tøj, sko, tasker osv.

Følgende alarm-muligheder kan tilkøbes:
Enkelt alarmer til få genstande – 5,- pr. stk.
Fri alarm til hele standen – 89,- for fire uger

Følgende forholdsregler anbefales:
Alarmer monteres i tøjet i en syning, knaphul eller en lomme. Sæt den ikke i prismærket, et vaskemærke eller en strop, da alarmen heraf nemt kan falde af. Klisteralarmer placeres så vidt muligt på et ikke synligt sted. Skjul den evt. under prismærket på varen. Fastgør kabler eller løsdele, der hører til varen, med tape eller strips.

Dyre smykker, ure, parfumer og andre varer, der kan friste svage sjæle, skal ikke ligge på standen, men kan låses ind i et af vores glasskabe. Henvend dig her til personalet. Som standholder har du altid mulighed for at få en til to varer i glasskabene, hvis der er plads.

Tyveri / Hærværk

Vi anmelder butikstyveri samt ombytning af prismærker til politiet. Ombytning af prismærker kategoriseres som bedrageri. Os i reshoppit.dk kan dog ikke stilles til ansvar for stjålne, tabte eller ødelagte varer. Derfor er reshoppit.dk ikke erstatningspligtig ved tilfælde af tyveri, hærværk, indbrud, hænderligt uheld, storm-, brand- eller vandskade.

Vi kan ikke få lov til at forsikre privatpersoners ejendele. I disse tilfælde er du som kunde normalt dækket af din indboforsikring – kontakt dit forsikringsselskab for mere information. Vær dog opmærksom på at de fleste har en selvrisiko.

I tilfælde af tyveri i butikken overdrages overvågningsmateriale til politiet, som herefter overtager sagen. Bliver en person opdaget i tyveri medfører det øjeblikkelig bortvisningen, uden mulighed for ændring. Er der tale om en standlejer, har vedkommende ingen rettighed til tilbagebetaling af eventuel standleje, da vedkommende har brudt reglerne, og samarbejdet derfor ikke kan fortsætte.

Retningslinjer og orden i butikken

I reshoppit.dk er det vigtigt, at alle har en god oplevelse, og derfor tillader vi os retten til at afvise standlejere og kunder, der udviser grov opførsel overfor andre kunder eller personale. Oplever vi kontinuerlig grov opførsel, er det bortvisningsgrund, da det eliminere muligheden for et godt samarbejde. Eventuelle klager herom henvises til reshoppit@reshoppit.dk.

Det er ikke tilladt at skilte, klistre eller fastgøre ting på standen. Du skal samtidig bruge de udleverede bøjler (evt. vores klemmer), da det ikke er tilladt at bruge egne bøjler. Dine varer skal være placeret på DIN stand.

Vi forbeholder os retten til at omrokere i butikken, så stande og inventar følger udbud og efterspørgsel. Eventuelle ændringer i butikken kan forekomme med 4 ugers varsel.

Fortrydelsesret og reklamation

Betalt standleje refunderes ikke. Alle solgte varer er købt som beset, og der kan ikke reklameres over disse. Der er derfor ingen returret på købte ejendele.

Opstart

Når standen er booket og betalt, kan varerne opsættes på standen senest 1 time før lukketid på førstedagen af din lejeperiode. Har du ikke opstillet dine varer, inden lukketid på den første lejedag i perioden, kan reshoppit.dk frit og uden varsel leje standen ud til anden side uden refusion af standleje (medmindre andet er aftalt med den pågældende butik inden).

Det er ikke tilladt at skilte, klistre eller fastgøre ting på standen. Du skal samtidig bruge de udleverede bøjler (evt. vores klemmer), da det ikke er tilladt at bruge egne bøjler. Dine varer skal være placeret på DIN stand.

Du skal have fuld ejendomsret og rådighed over alle genstande, der sælges fra din stand. Det er ikke tilladt at lægge egne eller andres ejendele på andre stande, end den prismærket oplyser. Dette betyder også, at hvis du har flere stande, og flytter ejendele imellem disse, skal du påsætte nye prismærker, så de passer til den pågældende stand. Dog må reshoppit.dk gerne placere nogle af dine ting på inspirationsstiver, for at du kan opnå bedre salg.

Prismærker

Alle varer registreres på forhånd gennem Mit reshoppit, som kan tilgås på hjemmesiden www.reshoppit.dk fra din PC eller smartphone.

Varer skal registreres med en udførlig varebeskrivelse indeholdende farve, mærke, kendetegn, størrelse og pris. F.eks.: Lyserød blomstret Ganni kjole str. 38, 499 kr.
Varebeskrivelsen er vigtig for medarbejderne ved kassen for at undgå bedrageri med ombytning af prismærker. Derfor skal der også en god beskrivelse på de billige varer, så der ikke blot står “T-shirt, 25 kr.”. Ellers kan uærlige personer bruge dit prismærke og sætte på en dyr T-shirt. Varebeskrivelsen er også en hjælp for dig, så du præcis ved, hvad du har solgt.

Print af prismærker sker ved henvendelse til personalet eller ved vores print-selv computere. Prismærket skal være unikt for varen, og du sørger selv for, at alle dine varer er rigtig mærket.

Såfremt du ønsker at ændre prisen på en eller flere varer, skal dette opdateres online, og du vil derefter kunne printe nye prismærker med den nye pris.
Der kan ikke slettes i listen af varer, så har du skrevet forkert, indskriver du blot varen på ny.
I tilfælde af leje af ny stand, er du selv ansvarlig for at skifte prismærkerne.

Har du lejet flere forskellige stande, skal der påsættes nye prismærker ved flytning af varer mellem de lejede stande.

Varer uden pris

Hvis en vare mister sit prismærke, vil den blive placeret på Lost and Found standen. Det er derfor fornuftigt at holde øje med, om man kan genkende sine varer på standen – også efter ophørt lejeperiode, da varer uden pris kan dukke op, når andre standlejere pakker sammen. Varer uden prismærke opbevares i den pågældende butik i 14 dage, hvorefter de tilfalder reshoppit.dk, som frit kan donere, bortskaffe eller sælge dem.

Spørg personalet om hjælp, hvis du er i tvivl om, hvor Lost and Found standen er placeret i din pågældende butik.

Min vare er væk

Hvis din vare er forsvundet fra standen, men ikke solgt, ligger den højst sandsynligt på en anden stand. Kunderne har det med at fortryde undervejs, hvor de herefter lægger varen fra sig et tilfældigt sted i butikken. Kig evt. på de andre stande i butikken. Vi ved af erfaring, at det kan være svært at overskue hele butikken, og en vare kan dukke op efter et par uger. Får vi varen indleveret ved kassen, kommer den tilbage på standen. Finder vi en vare uden prismærke på, bliver den lagt på Lost and Found standen, så husk at tjekke området jævnligt.

Er din booking udløbet, og du mangler en vare? Hvis den findes under trimning registreres det ved søgning, hvorefter du automatisk får en besked om, at vi har fundet din vare, og at den kan afhentes inden for 14 dage, hvorefter den overgår til butikken.

Tømning af stand

Du skal selv sørge for at tømme din stand på slutdatoen af din lejeperiode. Husk at forlænge i god tid, så din stand ikke bliver udlejet til en ny kunde. Når først dette er sket, kan vores medarbejdere intet gøre, og standen skal pakkes ned. Standen skal være tømt senest 2 timer inden lukketid på lejeperiodens sidste dag. Du skal huske at medbringe ID. Husk at se efter dine varer i glasmontrer, på prøvestativer, på inspirationsstativer og Lost and Found standen.

HUSK, at du ikke må pakke standen ned, før personalet har tjekket ALLE dine varer igennem. Det er vigtigt, at alle prismærker bliver siddende på varerne, når standen tømmes, da varer uden prismærker ikke må tages ud af butikken. Skal en anden tømme standen for dig, skal du sørge for at informere personalet om dette inden.

Er standen ikke tømt rettidigt, forlænges lejeperioden automatisk med en uge, og der opkræves her betaling for ekstra leje. Er standen booket til anden side, vil den blive pakket ned af personalet, hvilket koster 350 kr.

Kan du ikke hente dine ting i tide, kan du efter aftale bestille nedpakning til 200 kr. pr. stand. Lejeforlængelser og nedlukninger vil blive modregnet dit samlede salg eller opkrævet i butikken. Ved nedtagning vil varer blive opbevaret i en uge, hvorefter de tilfalder reshoppit.dk.

Marketing

Vi tillader os at rette henvendelse angående unikke tilbud til eksisterende kunder i butikken med henblik på at optimere deres og reshoppit.dks salg. Disse henvendelser vil kun finde sted, såfremt det er til gensidig interesse. Disse henvendelser vil finde sted gennem den mail og det telefonnummer, der er oprettet i reshoppit.dk’s bookingsystem.

Øvrig kommunikation gennem disse medier vil forebeholdes informationer om din stand, såfremt det måtte blive nødvendigt. Fx. hvis der er glemt en vare efter tømning af stand.

Udbetaling og afregning

Udbetalingen sker til den oplyste konto på “Mit reshoppit”. To gange om måneden overfører vi dit tilgodehavende til din bankkonto.

  • Salget fra d. 1.-15. bliver udbetalt d. 30./31. i den pågældende måned.
  • Salget fra d. 16.-30./31. bliver udbetalt d. 15. i den efterfølgende måned.

Af sikkerhedsmæssige hensyn opbevarer vi ikke kontanter i forretningen og udbetaler derfor ikke kontant efter endt lejeperiode.

Vær opmærksom på, at det kan tage 1-3 bankdage før din egen bank har registreret modtagelsen. Ligeledes kan der være forsinkelse på modtagelsen hos din bank, hvis udbetalingsdatoen falder i en weekend eller på en helligdag.

Du kan hele tiden følge med i dit salg og dit tilgodehavende på Mit reshoppit.

NB: Hvis man opretter sin profil med en udlandsbankkonto skal man være opmærksom på, at der fratrækkes et administrationsgebyr på 200-, ved hver udbetaling.